vrijdag 23 mei 2014

Kameel + update

Het eerste zelfstandige dier.

Bijschrift toevoegen
Het is de kameel. Langzaam komt
 hij uit het hout. Dit valt niet
 mee als je niet het gereedschap hebt

 wat nodig is volgens het boek.

o.a. een lintzaag. Maar in de middeleeuwen had men die
 ook niet dus het kan zonder.

Met alleen gutsen en messen ga ik langzaam verder.


Net als bij de andere beelden,
 begin ik met een zijde.
De tekening staat op de andere zijde.
Zo heb ik altijd een referentie.

 Ik ben aardig opgeschoten vandaag. 

De kameel heeft wel wat last
 van slaap maar dat geeft
 straks een mooie tekening.


 Hij kan al op eigen benen staan


Het is een hoop snijwerk maar
 dan zijn de poten vrij.

Nu kan ik beginnen met het vormen van de kop en het lijf.

Ik was verbaast hoe snel je
 kunt snijden met enkel
 een mes een beitel en een palm-guts.





Eindelijk krijgt hij vorm.

Nu het hout steeds verder droogt
 wordt het steeds harder.

Ook zit er een verkleuring in het hout.
Waarschijnlijk een schimmel net als slaap.

Met een scherp mes laat het
 hout goed zien dat het
 eindresultaat mooi kan worden.

Nu nog het moeilijkste "de afwerking".
De kameel lijkt nog te breed maar
 ik  hoop dat het gezichtsbedrog is.


Nu schuren en schuren
 en schuren.................

En natuurlijk
 de hoeven,
 oortjes,ogen,
 neus en bek.

Geen opmerkingen: