maandag 12 mei 2014

De laatste herder.+ update's

De laatste mens voor de stal.

Er is is weer een herder.
Nog niet af natuurlijk, maar al
 verder dan een vierkant blokje.

 Als deze herder af is is er gelijk
 ook een lammetje.
En dus het eerste dierfiguur. En als er een schaap over de dam is..............







De voeten zijn alvast vrij gesneden.
En ook het onderlichaam krijgt
 langzaam vorm.

Ondertussen ben ik ook met een kameel bezig. Ik heb het blok al gezaagd uit een stam en
 het staat nu te drogen.




Lekker een heel weekeind.
Dus ook tijd om te snijden.
Het onderlijf is bijna klaar en
 ook met het hoofd ben
 ik begonnen.

 En ook het lam moet er
 straks aan geloven.

Dit is het eerste beeld dat
 ik maak dat een combinatie
 moet worden van een dier
 en een mens.



De poten van het lammetje
 zijn nu echt zichtbaar.

eigenlijk ziet het er al redelijk uit.
(het onderste stuk)

Nu het lam zelf en het hoofd
 van de herder nog los snijden.

-----------------------



Hij gaat al een beetje op
 een echte herder lijken.

Het lammetje moet nog
 worden uitgesneden maar,
 ook dat komt vanzelf.

Eerst weer wat schuren om
 de vorm er ronder en
 dus echter uit te laten zien.





=====================



Even in de pauze verder snijden.
de laarzen zijn nu bijna af.
Ook is de mantel al weer een stukje verder.

met het lammetje heb ik nog moeite, het kopje is erg klein en dus is het lam snel onthoofd en dat is niet de bedoeling.

Geen opmerkingen: