zaterdag 28 juni 2014

Schapen(kudde) + update, lammetjes en zwart lammetje

De eerste schapen komen er aan.
Eerst drie en dan nog een paar lammetjes.
Daarna komen er nog meer schapen als ik nog zin heb.
De engel moet nog wachten want die heb ik nog niet verzonnen.
Nu nog op zoek naar bruin of zwart hout voor minimaal twee zwarte schapen.
Het schaap staat symbool voor Gods kudde en ook zwarte schapen waren welkom in de stal.
-----------------------
Het hout van de schapen bleek aangetast te zijn
 met houtworm en is nu afval geworden.
En ook de tweede poging is mislukt, ik was zo dwars
 om dwars op de nerf te snijden
 en dat lukt niet met poten en zo.

Nu het hout te klein wordt voor schapen worden het dus lammetjes.

Hierna moet ik dus weer op zoek naar nieuw hout voor de schapen.

-----------------------

De eerste lammetjes zijn geboren.
Het heeft eventjes op zich laten wachten,
 maar ze zijn alle drie gelukt.


Nu verder met de schapen,
maar eerst op zoek naar nieuw hout.


Een zwart (bruin) lammetje gemaakt van meranti of iets dat er op lijkt.
 --------------------------------------
Ik ga weer een nieuwe poging wagen.
er is weer een beetje hout en er kunnen twee schaapjes uit.
De eerste is al uitgezaagd en zal snel een schaap worden.

 Dit keer niet dwars op de nerf.  ;-)

---------------------

Het is gelukt, het  eerste schaap is er.
Nu het volgende schaap maken.

Ik denk er over om dit schaap horens te geven zodat het een ram word.

eerst even weer wat olie.
En daarna weer rustig verder. Schaap 2 is inmiddels ook af.

Een lastig beest met veel warrig hout, brosse stukken en veel droog-scheuren zodat de kop niet recht naar voren kon staan maar naar links.

-----------------------------------

Geen opmerkingen: