vrijdag 18 april 2014

De eerste herder + update's

Hier staat de eerste herder.


Ik ben er vast mee begonnen.
En ook al is het nog een blokje, het is 
duidelijk wat het moet worden.

De herder is duidelijk uit ander hout gesneden.
Het is merkbaar lichter van gewicht maar 
gelukkig ongeveer dezelfde kleur.
Ook dit is onbekend vulhout van een vrachtwagen.

Toch leuk dat je van afval nog iets moois kunt maken.
-------------------------------
Lekker in de luie stoel snijden.
De herders zijn inderdaad uit een ander hout gesneden.
Het is lichter, zachter en wat meer tekening van de nerven.

-----------------------

Een vrije dag en een uurtje snijden dus.
Langzaam word het een echte herder.
Nu ga ik verder mat de armen en de handen.
Het gat waar de staf moet komen is er al, hier
 moet ik dus netjes omheen snijden 

En vandaag heb ik ook het volgende boek besteld, zodat
 ik straks verder kan met de schapen,
 ezel, os,kameel en lammetjes.
Een hond zit er niet bij zover ik weet, dus
 die ga ik er zelf bijverzinnen, net als de engel.

-------------------------------------

Een lange pauze en dus weer houtsnijden.


 De handen zijn lastig, het hout is bros en je
 bent dus zo door de armen heen gesneden.
(dat zou zonde zijn)
Nu schuren en de details verfijnen
 en de schoenen afmaken.
Je kunt tenslotte niet in het
 hete woestijnzand lopen op blote voeten.


Geen opmerkingen: