maandag 17 juni 2013

Loper

Loper

Het eerste probeersel van de lopers.

Geïnspireerd naar stukken die gevonden zijn bij Nidaros van 1100 n.c. .
Nu alleen van hout en niet van ivoor.
José vindt de mijter nog te klein dus de volgende bisschop krijgt een grotere. Als dat een grote verbetering is maak ik er weer vijf en gaan de mooiste vier op het bord.


Ik wil er ook nog een staf bijsnijden en voor de koning een zwaard. wat de koningin  krijgt weet ik nog niet 

Natuurlijk dus ook mijn nieuwe zaag geprobeerd.
Hij zaagt stabieler dan mijn oude zaag.
Maar het is wel wennen.

De Bisschop als loper is niet nieuw, het is immers een strijd der machten het is mij helaas nog niet gelukt om een ruiter op het paard te snijden maar dat kan in een volgend spel alsnog. 
(als die er ooit komt)

Geen opmerkingen: