maandag 8 april 2013

Quilting José

Quilting José


Eindelijk begonnen aan mijn "quiting woman".
Het stoeltje is hier bijna ruw af. Of het helemaal goed gaat lukken is nog de vraag, maar ik heb goede hoop dat het een mooi beeldje gaat worden .
Het moeilijkste gaat het gezichtje worden, ik vind vrouwen gezichten altijd erg moeilijk.
Gelukkig is het een makkelijk te snijden stukje lindehout em ik kan altijd nog water en alcohol gebruiken.

----------------------------

Ik ben begonnen met de voorkant,
dit vind ik het lastigste.
Met een man snijden heb ik minder moeite.
Maar het begint vorm te krijgen. Als het vrouwtje bijna af is ga ik beginnen met het quilt.
Natuurlijk van een andere kleur hout, netjes in blokjes-patroon en in een quilt-ring.

----------------------------

Verder afwerken, en dus tijd voor een quilt.

Ik heb nog nooit een quilt gemaakt, en zeker niet van hout. Het is aardig gelukt en staat nu te drogen. Als de lijm droog is ga ik de handen snijden en het laatste schuurwerk.


Zelfs de quiltring is erbij van bamboe helaas niet te zien op de foto's.

 Jammer dat de lijm niet zo snel droog is :-(

Later dus, kan ik beginnen met de handen, schuren en lakken
---------
De  eerste keer in de lak.
Helaas is mij camera niet zo goed maar het geeft wel een goede indruk.
Quilting Josè met quilt.

De stoel en het quitend vrouwtje zijn uit een stuk, het quilt is apart gesneden.

1 opmerking:

Edward zei

en gewoon uit 1 stuk ... dat word een leuk werk !! heb je net ff gemaild ;-)
gr Edward