vrijdag 22 maart 2013

viking man

Weer een leuk idee.

Een stoere Viking.
De voorbereiding is al begonnen.
Een zwaard en een schild, weer van azobe.
Dan kost het schild al snel enkele uren. Als de messen erg scherp zijn is het net te doen.
Met als groot gevaar dat je veel kracht op de messen moet zetten.(ik moet er niet aan denken om met die kracht uit te schieten in mijn vingers.



De horens voor de helm zijn van been. (stier)
Dit staat leuk en het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst been heb bewerkt.

Ook staat nog op stapel een fransman en een quilt vrouwtje, dit is een vraag van mijn vrouw
Maar die zitten nog in mijn hoofd en moeten nog over naar hout.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weer een dagje verder gesneden.
Het is een ijslandse viking hoofdman geworden.
Vanaf ongeveer 600 nc stonden ze in het parlement op een steen
 (een grote kloof tussen Europa en Amerika)  recht te spreken en te vergaderen.

Nu nog de details en de hoorns op de helm.
Daarna nog een laagje lak.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Langzaam word het een hele Viking


Helm op en Horens fier op de helm.



Nu nog wat schuren en lakken
zodat ook de viking
 kan wachten op zijn stop.

Maar daar is het nu te koud voor.
buiten hout draaien is leuk maar niet
bij deze wind en temperatuur.

Maar geduld is een schone zaak is het gezegde.
Ik kan dus alvast met de volgende stop beginnen.









Als laatste heb ik de steen nog met kleur geaccentueerd.


Een beetje omber door de lak was de truc.

1 opmerking:

Edward zei

super gesneden , stoere viking en die horens van been maken het helemaal af ...erg leuk